Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Första dagen..

Av Annette Håkansson - 16 oktober 2007 20:45

Ja då ha första dagen vare på vfu:n..och den har varit sååå bra!! Kunde aldrig drömma om att jag skulle känna viljan att bli lärare igen! Helt underbart!


Jag är i en klass 4..som är en otroligt lugn och flitig klass och handledaren var otroligt bra. Har grovplanerat informationslektionen som jag ska hålla på torsdag eftermiddag.


Skolan är inte särskilt stor..och har inte så många datorer. Det fanns 5 datorer i ett grupprum som ligger mellan två klassrum. Och skolan har en kanon..men den används inte så flitigt. När jag ska använda den på torsdag så måste jag, tillsammans med läraren, montera upp den först. Program som finns och används är Office, Seiterra(som är ett landskapsprogram), Stava lätt...och sen finns det någon form av specialprogram för elever med läs- och skrivsvårigheter.

Skolan har bara en lärare(min handledare) som har IKT kunskap..och hon försöker få dem andra lärarna att använda sig av IT, men det är svårt och tiden är det jobbigaste. Annars finns det ingen som är IT ansvarig..men dem har en support som kommer till skolan en dag varannan vecka och kollar upp datorerna mm.


Jag återkommer med planeringen inför info.lektionen

 
 
Ingen bild

Eva

17 oktober 2007 18:57

Skönt att det verkar bra på din vfu nu, annars förstår jag om det känns tröslöst!
Ha de gött!
//Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Håkansson - 30 november 2007 15:41

jag måste bara säga att jag är lättad..dels över att VFU:n är slut och över att allt flöt på så bra som det gjort efter paniken som jag skrev om förra gången! Det har varit sådan stress under dessa två veckor så därför e jag grymt lättad över att pra...

Av Annette Håkansson - 23 november 2007 09:40

..nu skulle jag ju starta mitt photoshop-projekt igår med "gör flytande"..det gick sådär. Det gick inte att komma in på studentportalen där jag hade min startnyckel som jag skulle visa! Sedan tänkte ja: jaja..jag får väl visa min hemsida istället för...

Av Annette Håkansson - 21 november 2007 09:49

jaa det var vad jag kände hela gårdagen... Jag skulle installera en 30 dagars gratisversion av Photoshop CS3! Det krävde 1 GB RAM för att programmet skulle installeras och det hade inte skolan. Vad gör jag nu? tänkte jag...Nu hade ju min planering g...

Av Annette Håkansson - 22 oktober 2007 11:27

..efter denna info.lektion som jag nu haft så vare dags för lite reflektioner. Jag och den andra IKT-studenten delade ju som sagt på den här lektionen..hon hade första delen om hur man söker på internet(avancerad sökning) och jag visade hur man orien...

Av Annette Håkansson - 17 oktober 2007 19:09

..japp det är där ja bor..i skogen alltså. Och jag har en bit till bussen som går in till Uppsala, vilket innebär att om jag ska vara på skolan 08.10 (som jag nu varit) så måste jag åka hemmifrån 06.20...och det är sååååå tidigt!=/ alltså så får jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards